ძალიან დახვეწილი კომენტარია რომელიც უდავოდ კიდევ უფრო მაღალ დონეზე აიყვანს და დახვეწს ჩვენი იურისტების ცნობიერებას სამოქალაქო სამართალში. იმედია მალე დასრულდება ეს პროცესი რომელიც დაიწყეტ ბოლომდე და გვექნება კიდევ ერთი არაჩვეულებრივი მამაგიდო თუ სახელმძღვანელო წიგნი (წიგნები). დიდი მადლობა ბატონო ლადო თქვენი შრომისთვის
ბესარიონ ზოიძის და ლადო ჭანტურიას ბიუსტები უნდა დაიდგას სახელმწიფო უნივერსიტეტის მეორე კორპუსში და ფიზიკის დიდ აუდიტორიას სერგო ჯორბენაძის სახელობის აუდიტორია ეწოდოს
გიორგი მარიამიძე - ადვოკატი (ა.ა.ი.პ. "მოქალაქეთა დაცვის ინსტიტუტი")
01/04/2017 at 22:59 - Reply
“ავტორიტეტობა იმ გავლენიან სახელოვნებას ჰქვია, რომელსაც ადამიანი მოიპოვებს ხოლმე დიდი სიბრძნით, დიდი გამოცდილებით, დიდი მეცნიერებით. ავტორიტეტი მეცნიერებაში ის კაცია, რომელსაც მის მიერ შეთავსებულ მეცნიერებაში გაუთქვამს სახელი და ნდობა მოუპოვებია იმდენად შეურყევლად და უცილობლად, რომ ერთიც და მეორეც საკმაო თავმდებია მისი აზრის შეუცდომლობისა” (ქრისტიანული სიბრძნის კიდობანი – საქართველოს საპატრიარქოს გამომცემლობა, თბილისი 2013, გვ.5).
აღნიშნული განმარტებიდან გამომდინარე და იმის გათვალისწინებით, რომ ჩვენი სამართალი ჯერ კიდევ “ქვის ხანაშია“, ვფიქრობ, რომ სამართლის სფეროში ვინმესთვის ბიუსტის ან ძეგლის დადგმა, ძალზედ ნაადრევია!!!
მეორე გვერდზე შეცდომაა, კერძოდ- “საჯარო სამართალი განსაზღვრავს სამართლებრივ ურთიერთობებში სახელმწიფოსა და მისი ორგანოების მონაწილეობის წინაპირობებსა და წესებს, რომელთა შესაბამისად სახელმწიფო არასრულებს კონსტიტუციითა და საჯარო სამართლის სხვა კანონებით დაკისრებულ ფუნქციებს. ” ალბათ ავტორი გულისხმობს სიტყვაში “არასრულებს” სიტყვას აღასრულებს. გთხოვთ გაასწორეთ!
ამ წინადადებაში ავტორი წერს რომ- “საჯარო სამართალი აწესრიგებს სახელმწიფოს მიერ საჯარო უფლებამოსილებათა განხორციელებისას პირთა სუბორდინაციული დაქვემდებარების ნიადაგზე წარმოშობილ ურთიერთობებს, რომელთა ინიცირება ხდება არა კერძო ავტონომიის, არამედ სახელმწიფოს ან მისი ორგანოების ნების საფუძველზე”- საიდანაც იკვეთება რომ ავტორი საჯარო სამართლებრივი ურთიერთობის წარმოშობის საფუძვლად მიიჩნევს მხოლოდ სახელმწიფოსა და მისი ორგანოების ინიციატივას და რომ მხოლოდ მათი ნებით ხდება საჯარო-სამართლებრივი ურთიერთობის წარმოშობა, რაც ჩემი აზრით მცდარია. მაქვს ასეთი კითხვა. მაგალითად, როდესაც კერძო პირი მიმართავს სახელმწიფო ორგანოს საჯარო ინფორმაციის გამოთხოვის თაობაზე და მოქმედი კანონმდებლობით სახელმწიფო ვალდებულია დაიწყოს საჯარო-ადმინისტრაციული წარმოება და დასაბუთებული პასუხი გასცეს თავის მოქალაქეს, ამ შემთხვევაში ვინ არის საჯარო-სამართლებრივი ურთიერთობის ინიციატორი?!
საჯარო სამართლის ნაწილია საეკლესიო სამართალი? რომელი საეკლესიო სამართალი: მართლმადიდებლური? კათოლიკური? და მაშინ რატომ არა ისლამური რელიგიური სამართალი ? და კიდევ კითხვა მიჩნდება სასამართლო თავის გადაწყვეტილებაში რომელიც მიიღება საქართველოს სახელმწიფოს სახელით (და მოქმედი კონსტიტუციით საქართველო სეკულარული სახელმწიფოა) შეიძლება თუ არა გამოიყენოს “საეკლესიო სამართლის” ნორმები? ჩემი აზრით, ალბათ ოდესღაც, როდესაც სახელმწიფო და საქართველოს მართლმადიდებლური ეკლესია გაყოფილი არ იყო მაშინ საჯარო სამართლის ნაწილი იყო. მაგრამ დღეს ეს აზრი საკამათოა…
კარგია
ძალიან მომწონს ბატონო ლადოს კომენტარი, ძალიან კარგადაა შესრულებული. რაც მთავარია, თანამედროვე კომენტარი გვექნება და მახარებს ეს ფაქტი.
ძალიან დახვეწილი კომენტარია რომელიც უდავოდ კიდევ უფრო მაღალ დონეზე აიყვანს და დახვეწს ჩვენი იურისტების ცნობიერებას სამოქალაქო სამართალში. იმედია მალე დასრულდება ეს პროცესი რომელიც დაიწყეტ ბოლომდე და გვექნება კიდევ ერთი არაჩვეულებრივი მამაგიდო თუ სახელმძღვანელო წიგნი (წიგნები). დიდი მადლობა ბატონო ლადო თქვენი შრომისთვის
კარგი სტატიაა ეს გვერდიც კარგია
ბესარიონ ზოიძის და ლადო ჭანტურიას ბიუსტები უნდა დაიდგას სახელმწიფო უნივერსიტეტის მეორე კორპუსში და ფიზიკის დიდ აუდიტორიას სერგო ჯორბენაძის სახელობის აუდიტორია ეწოდოს
“ავტორიტეტობა იმ გავლენიან სახელოვნებას ჰქვია, რომელსაც ადამიანი მოიპოვებს ხოლმე დიდი სიბრძნით, დიდი გამოცდილებით, დიდი მეცნიერებით. ავტორიტეტი მეცნიერებაში ის კაცია, რომელსაც მის მიერ შეთავსებულ მეცნიერებაში გაუთქვამს სახელი და ნდობა მოუპოვებია იმდენად შეურყევლად და უცილობლად, რომ ერთიც და მეორეც საკმაო თავმდებია მისი აზრის შეუცდომლობისა” (ქრისტიანული სიბრძნის კიდობანი – საქართველოს საპატრიარქოს გამომცემლობა, თბილისი 2013, გვ.5).
აღნიშნული განმარტებიდან გამომდინარე და იმის გათვალისწინებით, რომ ჩვენი სამართალი ჯერ კიდევ “ქვის ხანაშია“, ვფიქრობ, რომ სამართლის სფეროში ვინმესთვის ბიუსტის ან ძეგლის დადგმა, ძალზედ ნაადრევია!!!
უღრმესი მადლობა ამ გვერდს. ძალიან ძალიან კეთილ საქმეს აკეთებთ, რომ ხელმისაწვდომს ხდით ამ მასალას… უღრმესი მადლობა ბ. ლადო ჭანტურიას…
მეორე გვერდზე შეცდომაა, კერძოდ- “საჯარო სამართალი განსაზღვრავს სამართლებრივ ურთიერთობებში სახელმწიფოსა და მისი ორგანოების მონაწილეობის წინაპირობებსა და წესებს, რომელთა შესაბამისად სახელმწიფო არასრულებს კონსტიტუციითა და საჯარო სამართლის სხვა კანონებით დაკისრებულ ფუნქციებს. ” ალბათ ავტორი გულისხმობს სიტყვაში “არასრულებს” სიტყვას აღასრულებს. გთხოვთ გაასწორეთ!
ამ წინადადებაში ავტორი წერს რომ- “საჯარო სამართალი აწესრიგებს სახელმწიფოს მიერ საჯარო უფლებამოსილებათა განხორციელებისას პირთა სუბორდინაციული დაქვემდებარების ნიადაგზე წარმოშობილ ურთიერთობებს, რომელთა ინიცირება ხდება არა კერძო ავტონომიის, არამედ სახელმწიფოს ან მისი ორგანოების ნების საფუძველზე”- საიდანაც იკვეთება რომ ავტორი საჯარო სამართლებრივი ურთიერთობის წარმოშობის საფუძვლად მიიჩნევს მხოლოდ სახელმწიფოსა და მისი ორგანოების ინიციატივას და რომ მხოლოდ მათი ნებით ხდება საჯარო-სამართლებრივი ურთიერთობის წარმოშობა, რაც ჩემი აზრით მცდარია. მაქვს ასეთი კითხვა. მაგალითად, როდესაც კერძო პირი მიმართავს სახელმწიფო ორგანოს საჯარო ინფორმაციის გამოთხოვის თაობაზე და მოქმედი კანონმდებლობით სახელმწიფო ვალდებულია დაიწყოს საჯარო-ადმინისტრაციული წარმოება და დასაბუთებული პასუხი გასცეს თავის მოქალაქეს, ამ შემთხვევაში ვინ არის საჯარო-სამართლებრივი ურთიერთობის ინიციატორი?!
საჯარო სამართლის ნაწილია საეკლესიო სამართალი? რომელი საეკლესიო სამართალი: მართლმადიდებლური? კათოლიკური? და მაშინ რატომ არა ისლამური რელიგიური სამართალი ? და კიდევ კითხვა მიჩნდება სასამართლო თავის გადაწყვეტილებაში რომელიც მიიღება საქართველოს სახელმწიფოს სახელით (და მოქმედი კონსტიტუციით საქართველო სეკულარული სახელმწიფოა) შეიძლება თუ არა გამოიყენოს “საეკლესიო სამართლის” ნორმები? ჩემი აზრით, ალბათ ოდესღაც, როდესაც სახელმწიფო და საქართველოს მართლმადიდებლური ეკლესია გაყოფილი არ იყო მაშინ საჯარო სამართლის ნაწილი იყო. მაგრამ დღეს ეს აზრი საკამათოა…
მადლობა კომენტარებისთვის
ძალიან კარგი კომენტარებიაა და რაცმტავარია ტანამედროვეე
იმედი მაქვს რაც მოგწერეთ გამომეხმაურებით და დამაკვალიამებთ….წინასწარ დიდი მადლობა 596 11 77 12
ნ
საოჯახო სამართალზე როდის დადებთ კომენტარს? მადლობა წინასწარ